San Foca – Il Vecchio Molo (restaurant)

San Foca is just like home to me.

No matter if I come only once per year and I was born in Rome… it feels like home and I guess it will always be like this!

EntréeEntrée

I do not even rember how I have discovered this restaurant. It must have been when I used to come here in wintertime.

Polpo scottatoPolpo scottato

It is open all the year long and it is located in the very center of the village, in Piazza del Popolo, right in front of the sea.

Paccheri alla Cernia Paccheri alla Cernia

From the very first time, it has become my favorite restaurant in the world, because the quality of the food is excellent.

Frittura Frittura

These pictures don’t represent at all the taste and perfumes of the sea, the expertise and passion of the chef.

I think I can remember all the menu variations and changes. In so many years I have never been disappointed by Il Vecchio Molo.

I can recommend it with no hesitation to anyone and yes, it is true that Italian cookery is well known and exported worldwide but this one is really something, worth a try and also a long journey!

4 thoughts on “San Foca – Il Vecchio Molo (restaurant)

  1. Rieccomi! Io visiterò la Puglia per la prima volta tra 4 giorni. In realtà sarà una toccata e fuga, perché le vere tappe del viaggio saranno Matera, Napoli e nel viaggio di ritorno anche Roma. Consigli su dove andare? 🙂

    Like

    1. che parte della Puglia? io ho i parenti in Salento e lo amo tutto senza distinzione. Idem per il Gargano e la parte ionica è spettacolare, tutta, visto che scendi fino a Matera, magari riesci a farti un po’ di mare. per Napoli consiglierei Posillipo, vista da pochi giorni per la prima vota e me ne sono innamorata. Roma tutta a dipende da quanti giorni hai. Se c’è la fai magari un salto su al Gianicolo per ammirarla d’alto…

      Like

      1. Per la Puglia intendevo la parte vicino a Matera: come ti dicevo prima, la mia esperienza pugliese purtroppo sarà soltanto una toccata e fuga. Ti ringrazio moltissimo per le numerose e preziose indicazioni, e colgo l’occasione per dirti che anch’io ieri ho pubblicato un nuovo post… spero che ti piaccia! 🙂

        Like

      2. quella parte la conosco poco ma se ti va di allungarti fino a Punta Prosciutto non sarai deluso. il tuo post l’ho visto e mi ha pure molto divertito. Riprovo a lasciarti il commento che non mi ha fatto lasciare prima…

        Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s